نخستین کمیته ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر کرمانشاه برگزار شد

نخستین نشست کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه در سال 94 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه؛ این نشست باحضور نمایندگان دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان در محل این اداره کل با هدف بررسی عملکرد کمیته های زیر مجموعه ستاد خدمات سفر استان و آمادگی دستگاه ها برای سفرهای تابستانی برگزار شد.
علی فعله گری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه و رونق اقتصادی استان، اظهار داشت: در حال حاضر صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه استان مورد تاکید مدیریت ارشد استان است.
وی افزود: برای توسعه گردشگری اقدامات اداره کل میراث فرهنگی به تنهایی کافی نیست و همه دستگاه ها باید با هماهنگی و نظارت بیشتر قدم در راه توسعه این صنعت بردارند.
فعله گری تصریح کرد: خوشبختانه در سال 93 با اقداماتی که صورت گرفت استان کرمانشاه به لحاظ درآمد زایی از محل فروش بلیط در اماکن تاریخی از رتبه 15 کشور پس از استان های فارس، اصفهان و خراسان رضوی به رتبه چهارم ارتقاع، یافته است.
وی افزود: در 100 روزه نخست سال جاری نیز بیش از 600 میلیون تومان از محل درآمدهای این اداره کل به خزانه واریز شده است که به نسبت سال گذشته رشد مناسبی داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، تاکید کرد: این عملکرد نشان می دهد که کرمانشاه ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.
وی از دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان خواست کمیته های زیر مجموعه ستاد را به منظور استقبال از مسافران تابستانی بیش از گذشته فعال نمایند.
در ادامه این نشست، رزم معاون دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمانشاه، نیز ضمن تاکید بر خدمات دهی مناسب به گردشگران، از دستگاه های عضو ستاد خواست ضمن فعال کردن کمیته های مربوطه نظارت و بازدیدهای خود را برحوزه های تحت نظارت خود افزایش دهند.
وی تاکید کرد: تدابیر لازم برای امنیت اماکن گردشگری استان توسط نیروهای انتظامی اتخاذ شود تا گردشگران با خیالی آسوده از امکانات گردشگری استان بهره مند شوند.
لزوم نظافت عمومی اماکن گردشگری، رعایت موازین بهداشتی در اماکن خدماتی، نظارت بر بازار، زیباسازی فضای شهری و ... از دیگر مواردی بود که رزم به آن ها اشاره کرد.
وی در خاتمه از برنامه دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمانشاه برای انجام بازدید های سرزده از اماکن گردشگری، هتل ها و مراکز اقامتی و پذیرایی و همچنین توان سنجی دستگاههای خدمات رسان عضو ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394042320